top of page

Våra tjänster

Skarp Rekrytering kan bidra till nytta för er verksamhet på några av följande sätt

Hitta er nästa anställd

Kostnadsoptimera

Spara tid

Få avlastning

Effektivisera

Second opinion & utbildning

home-office-5112706.jpg

Vårt Tillvägagångssätt

Rekrytering är ingen lätt aktivitet. Det innefattar många delprocesser som alla är kritiska för att få ett lyckat utfall.

 

Nedan ser du i närmare detalj hur vi arbetar.

Success Steps

1 Definera Målet

Definera målet med rekryteringen. Vad vill ni uppnå och när

3 Lokalisera

Med vår kompetens om kandidatmarknaden besvarar vi frågan "Vart" hittar vi vår nästa anställd 

6 Pröva

Referenstagning, eventuella tester för teknisk förmåga och för mjuka egenskaper. En del utav kvalificeringen och dess vikt bedöms baserat på den specifika rollen.

9 Följa Upp

Som en del utav kvalitetsarbete följs både kandidat och kunds upplevelse och resultat upp ett par månader in i jobbet för att säkerställa att det lever upp till förväntningarna för båda parter

2 Klargör Prioritering

Det finns en ideal bild. Och det finns en realistisk bild. Vi hjälper att reda ut vad som är rimligt och vart ni behöver prioritera

4 Attrahera

Denna del besvarar frågan "Hur" attraherar vi den rätte personen. Vad är anledningarna till att man skulle vilja jobba hos kunden. Vilka drivande faktorer kommer den sökande ha och hur besvarar vi dom.

7 Tydliggör Ramar

Denna del finns med under hela processen och säkerställer att man spenderera tiden på rätt kandidat som hamnar inom ramarna för lönenivå, ev. bonus, förmåner och andra ersättningar, geografisk preferens, uppsägningstid

3 Tydliggör Förväntningar

Denna är viktig för såväl kund som kandidat. Att vara tydlig med förväntningarna, vad man kommer lyckas med, vart man ser eventuella problem och risker, är absolut kritiskt för en transparent och lyckad process 

5 Kvalificera

Denna del i processen avgör om personen är rätt person för denna roll hos kund. Har den rätt egenskaper, kvaliteér, kompetenser med sig för att lyckas i rollen. 

8 Kvalitetsstämpla

Knyta an säcken gentemot kund och kandidats förväntningar. Handskaka målet, matchningen, intresse och kompetens, ramarna och ev. risker man ser 

bottom of page